Monday, March 22, 2010

RAIHAN & HPA - Musafir Perjuangan

Alhamdulillah... puji dan syukur ke hadrat Ilahi kerana dengan limpah kurniaNya, Raihan sekali lagi berjaya menghasilkan album ke-10 setelah 14 tahun berjuang dalam menyebarkan syiar Islam melalui nasyid. Pada 17 Mac 2010 lalu, bertempat di Hotel De Palma, Ampang. Album yang diberi nama "Musafir Perjuangan" ini selamat dilancarkan dan istimewanya kali ini Raihan telah bergabung dengan syarikat halal yang paling berjaya di Malaysia iaitu Syarikat HPA.


Sesungguhnya, album ini amat istimewa bagi kami walaupun hanya menampilkan 5 buah lagu tetapi ia penuh dengan mesej-mesej ke arah kebaikan dunia dan akhirat. Lagu-lagu pilihan kami kali ini sememangnya sudah lama sebati dengan pendengar setia nasyid dari generasi ke generasi. Kita pernah dihidangkandengan lagu-lagu ini dan pastinya kita semua akan terimbau kembali bersama nostalgia irama nasyid yang menyentuh jiwa.Apa yang paling terkesan di hati kami dengan pembikinan album ini ialah pemilihan 2 buah lagu yang ada kaitan dengan penasyid yang telah mendahului kita kembali ke rahmatullah. Kami dedikasikan lagu "Nun Di Sana" nyanyian asal Allahyarham Ustaz Asri - Rabbani kepada beliau di atas ketulusan memperjuang dan memartabatkan irama nasyid tanah air. Beliau, kami anggap sebagai murabbi dan sahabat yang tiada tolok gantinya. Manakala lagu "Allah Is Calling" pula kami dedikasikan kepada penyanyi asalnya iaitu Allahyarham Azhari Ahmad - Raihan dan Allahyarham Salleh Ramli - Hijjaz. Mereka adalah sahabat yang telah menjadi inspirasi dan tonggak dalam menyuburkan rasa kecintaan kepada Allah dan Rasulnya. Hanya Allah sahaja yang layak membalas jasa dan kebaikan mereka semua. Kami yang masih diberi peluang ini, akan cuba meneruskan semangat yang telah dibawa oleh mereka semua. Mudah-mudahan Allah menempatkan roh mereka bersama dengan orang-orang yang soleh... Amin... Ya Rabbal ' Alamin...


Setelah menempuh pelbagai ujian dan rintangan juga susah senang kami harungi, namun dengan izinNya kami terus mempertahankan Raihan. Kami yakin suatu hari nanti bantuan Allah akan tiba jua berkat kesabaran, niat yang betul dan tidak lari dari perjuangan apabila diuji. Kami akan terus ber MUSAFIR dam PERJUANGAN ini bersama doa anda semua.




Terima kasih kami ucapkan kepada semua yang terlibat secara langsung dan tidak langsung sehingga terbitnya album ini terutama warga kerja Raihan, Hj. Mubbin, Azira, Hj. Sha'aban, Platinum Studio-Choy, G dan Greenbox Studio-Ayie. Kami juga merakamkan ucapan penghargaan buat Pengarah Urusan HPA, Tuan Hj. Ismail Ahmad dan keluarga, En. Mohd. Faisol Abd. Rahman, Ahli Lembaga Pengarah, Pengurus HPA Raihan - En. Naim, kakitangan dan semua warga HPA.


Selain album, HPA Raihan turut mengeluarkan produk "RAIHAN Fragrance" yang merupakan produk minyak wangi untuk lelaki dan wanita yang sudah pastinya halal dan selamat untuk digunakan oleh seluruh umat Islam tanpa was-was. Produk ini boleh didapati semua cawangan HPA di seluruh Malaysia.


Gambar-gambar pelancaran RAIHAN Fragrance.Sumber: HPA Industries


Sumber: HPA Industries

0 comments:

Post a Comment

RAIHAN FRIENDS © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute
This template is brought to you by : allblogtools.com Blogger Templates